Yleisimpiä kysymyksiä

Tälle sivulle on kerätty useimpia meiltä kysyttyjä kysymyksiä, sekä vastauksia niihin.

Ostin lipun Ticketmasterista, mutta en näe livestriimiä

Konsertin livelähetystä pääsee katsomaan, kunhan ensin lunastat Ticketmasterista ostetun lipun LiveStage-sivustolla. Lipun lunastaminen luo sinulle yksilölliset käyttäjätunnukset ja kirjautumisen striimiin. Lunasta lippu valitsemalla LiveStage -sivuston etusivulta oikean konsertin kohdalta “Lunasta Ticketmasterista ostettu lippu”. Lipun voi lunastaa milloin vain – heti oston jälkeen hyvissä ajoin ennen konserttia, juuri ennen konserttia, tai vaikka vielä konsertin jälkeenkin (sillä konsertin tallenne on nähtävissä 7 päivää konsertin jälkeen).

Lippu kannattaa lunastaa sillä laitteella (esim. tietokone tai puhelin) jolla aiot konserttia katsoa. Jos haluat seurata konserttia eri laitteella, tarkista sähköpostistasi ohjeet ja tunnukset sisäänkirjautumiseen. Sisäänkirjautumisten määrä on rajoitettu niin, ettet voi seurata konserttia usealla eri laitteella.

Millä voin katsoa lähetystä?

Lähetysten katsominen onnistuu yleisimpien selainten uusimmilla versioilla. Lähetys toimii Windows ja Mac -ympäristössä. Myös mobiililaitteiden iOS ja Android ovat tuettuja. Yksittäisiä laitteita ja erilaisia laite/selain -yhdistelmiä on niin paljon, ettemme valitettavasti voi antaa tähän valmista vastausta.

Voinko katsoa konserttia television ruudulta?

Voit, jos pystyt heijastamaan lähetyksen televisioon puhelimesta, tabletista tai tietokoneelta käyttäen esimerkiksi Chromecastia tai Airplayta. Tämä riippuu käytössäsi olevista laitteista ja ohjelmista. Voit tutustua esimerkiksi tähän ohjeeseen: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/30/digitreenit-nain-heijastat-kuvan-puhelimesta-tai-tabletista-tv-ruudulle

Vimeo ei valitettavasti tue älytelevisioiden omia selaimia. Halutessasi voit toki kokeilla näillä Vimeon ohjeilla: https://support.vhx.tv/article/621-how-do-i-watch-on-my-smart-tv. Suosittelemme mieluummin esim. avaamaan striimin puhelimesta tai tietokoneesta ja yhdistämään sen televisioosi HDMI -liitännällä, tai käyttämään Chromecastia tai Airplayta.

Miksi videossa pyörii ”rengas”?

Rengas eli latausikoni näkyy soittimessa jos lähetystä ei ole vielä aloitettu, kun soitin vaihtaa laatuasetuksia, tai jos internetyhteytesi ei lataa lähetystä riittävän nopeasti. Mikäli latausikoni pyörii ruudulla lähetyksen aikana pidemmän, voit yrittää ladata sivun uudelleen tai asettaa videolaatua pienemmäksi videosoittimen oikean laidan ratas-kuvakkeesta.

Lähetys pätkii, mitä voin tehdä?

Kokeile pienentää videon laatua ratas-kuvakkeesta ruudun oikeasta laidasta. Pienempi luku tarkoittaa pienempää laatua, joka taas latautuu nopeammin. Vaihtele siis laatuasetus niin, että kuva on mahdollisimman hyvä, mutta ei pätki.

Voit myös kokeilla ladata sivun uudelleen. Tarvittaessa kokeile lähetyksen katsomista toisella selaimella tai toisella laitteella.

Miten pääsen katsomaan konsertin tallennetta?

Konsertin tallenne tulee katsottavaksi lähetystä seuraavana päivänä. Lähetyksen katsomiseen vaadittu lippukoodi toimii myös tallenteeseen.

Miten lähetän viestin chattiin?

Chattiin voi kirjoittaa syöttämällä nimimerkin ”Nimi”-kenttään ja viestin ”Viesti” -kenttään. Viesti lähtee joko ”Viesti”-kentän oikean laidan nuoli-ikonista tai enter-näppäimestä.

Miten voin ostaa lipun lähetykseen tai jälkitallenteeseen?

Löydät haluamasi konsertin lipunmyynnin klikkaamalla valitsemaasi konserttia LiveStage -sivuston etusivulta. Lippujen osto tapahtuu joko Ticketmaster.fi sivustolla tai LiveStage -palvelun omassa verkkokaupassa, tapahtumasta riippuen.